Grupna recenzija: šamponi (Alfaparf, Le petit marseillais, Mane ‘n Tail, L’oreal Elseve, Aussie)

Definitivno najzapostavljenija sekcija na mom blogu jeste nega kose. Pokušala sam da analiziram situaciju, i da shvatim zašto toliko slabo pišem na ovu temu. Ovo su moja opravdanja:

  • Šampone, regeneratore i maske srećem uglavnom samo u kupatilu – čak iako dobijem nalet inspiracije, ne stignem da ništa da napišem pa mi ostaju samo mentalne beleške… i tako do sledećeg pranja kose.
  • Kada sam kod frizera, gde čovek ne može da ne misli o preparatima za negu kose, u potpunosti se prepustim znanju i iskustvu hair artist-a, pa svu energiju fokusiram na razgledanje nove kose u ogledalu… a od blog posta ni traga
  • Još uvek pravim mnogo eksperimenata – i mnogo grešaka – sa ovim beauty segmentom. Pokušavam da se upoznam sa svojom kosom (a ona, kao da svako malo ulazi u neki svoj pubertet), pa mi nakon sati i sati istraživanja i čitanja, ostane vrlo malo snage za pisanje tekstova… Zato ovaj tekst dva meseca čeka u draftovima 😀

Ok, sada kad sam vam se izjadala, red je da vam najavim današnji post. Odlučila sam da podelim svoje utiske o, ni manje ni više, nego pet različitih šampona. Neki od njih su mi se jako dopali, za neke ću vas zamoliti da ih zaobiđete dok je tu i po koji proizvod koji mi je izazvao osećaj kao da… hm, kao da očekujem mlečnu čokoladu, punog ukusa, a dobijem kakao krem tablu. Eto. Slikovito. 😀Da ne dužim dalje, spremila sam vam kratke recenzije sa ne-baš-maštovitim fotografijama, kao i pregledom cena. Trudila sam se da budem koncizna, a ako imate bilo kakve komentare ili predloge (ili mislite da je kakao krem tabla bolja) – samo se raspišite!aussie alfaparf mane n tail loreal

Alfaparf Milano :: Lisse Design Keratin Therapy

Priču počinjem pozitivnom recenzijom, pošto je u pitanju proizvod koji mi se dopao već nakon prve upotrebe. O ovom Alfaparf šamponu sam čula dosta lepih reči, što od drugarica, što od onlajn recenzija i komentara. Kupila sam ga na osnovu preporuke, i to par dana nakon što sam odradila keratinski tretman kod frizera. Budući da mi je kosa farbana, dosta je oslabila jer je oštećenje neizbežno ako želite redovno da održavate novu boju. Situacija je još komplikovanija ako vam je trenutna boja potpuno različita od prirodne, i ako imate odličnog frizera koji će učiniti sve da ispuni vaše želje, iako vas je upozorio na rizike. 😀
Zapravo, Lisse Design Keratin Therapy linija zasniva se na proizvodima za sam keratinski tretman, i dodatnim preparatima za održavanje postignutih rezultata. Tako je i ovaj šampon označen kao Maintenance Shampoo (šampon za održavanje), čija je osnovna uloga da kosu učini mekanom i lakom za raščešljavanje – a takva je upravo nakon keratinskog tretmana.keratin therapy lisse design alfaparf sampon.jpgOvaj Alfaparf šampon i od spolja izgleda privlačno, bar meni. Pakovanje deluje luksuzno a pošto je tanko, lako će pronaći svoje mesto u kupatilu. Na njemu je navedeno da šampon ne sadrži sulfate, soli i parabene – ko god je radio keratinske tretmane zna da nakon toga treba izbegavati proizvode sa sulfatima. Veoma je blag, prijatno miriše (kao neki baby puder). Preporučuje se i za kosu tretiranu fabom i blanšom.alfaparf keratin sampon recenzijaKosa mi je nakon keratinskog tretmana bila mekša na dodir i mnogo lakša za održavanje i raščešljavanje, a ovaj šampon je dodatno pomogao da se rezultati tretmana održe. Kada možete prstima bez problema da prođete kroz kosu, bez da se upetljate na krajevima, i pritom je kosa celom dužinom mekana, znate da nešto radite dobro. 🙂
Sve u svemu, zadovoljna sam ovim proizvodom, nemam nekih posebnih primedbi i planiram da ponovim kupovinu.

Cena: oko 600-700 dinara (često je na sniženju), za pakovanje od 250ml
Gde kupiti: Drogerije (DM, Lilly)

Le petit Marseillais :: Shampooing‭ ‬éclat‭ ‬couleur cheveux colorés,‭ ‬méchés

Le petit Marseillais šampon namenjen je farbanoj kosi. Ranije sam koristila njihov šampon i balzam za farbanu kosu, međutim, sećam se da je pakovanje bilo drugačije a vrlo verovatno i sastav ovih preparata. To sam zaključila na osnovu toga što sam prošli put bila veoma zadovoljna rezultatima korišćenja, ali čini mi se da su ovaj put oni izostali.le petit marseillais sampon za farbanu kosu.jpgLe petit Marseillais šampon sadrži ekstrakte nara i arganovog ulja. Pored lepog mirisa i teksture kojom se lako manipuliše, ne postoji ništa više što mi se kod ovog proizvoda dopada. Imala sam čak i utisak da mi je kosa isušenija, iako je na pakovanju napomenuto da ovaj proizvod treba da je nahrani i zaštiti dlaku dodatno. le petit marseillais sampon za farbanu kosu recenzija.jpgVolim Le petit Marseillais gelove za tuširanje, pa mi je baš žao što mi ovaj proizvod nije prijao. Još čudnije mi je da mi je prethodno korišćenje linije za farbanu kosu ostalo u dobrom sećanju, a da je šampon sa ovih fotografija završio kao sredstvo za pranje mojih četki za kosu… 😦

Cena:  oko 300-350 dinara , za pakovanje od 250 ml
Gde kupiti: Drogerije, bolje opreljene parfimerije i marketi…

Aussie :: Colour Mate Shampoo

Aussie šampon je takođe namenjen farbanoj kosi, a ja sam ga kupila čim se pojavio na policama domaćih drogerija. Aussie preparati su generalno veoma hvaljeni u inostranstvu, pa sam iz tog razloga istom prilikom nabavila i 3 Minute Miracle tretman, koji sam svrstala među prolećne favorite. Colour Mate Shampoo sadrži ekstrakt australijske divlje breskve – kuandong (Santalum acuminatum), što proizvođač ističe sa napomenom da su starosedeoci mrvili koštice ove biljke kako bi ulje koristili za negu kose… Međutim, na listi sastojaka su i Sodium Lauryl Sulfate, Sodium Laureth Sulfate, Parfum (i to u prvoj polovini liste), Alcohol Denat… aussie colour matte shampoo recenzijaMiris mu jeste interesantan, podseća na žvake i nešto slatko, a šampon je gust, kremast i beličaste boje. Pakovanje mi se dopada jer je upotreba dosta olakšana zbog tipa zatvarača (otvara se i zatvara pritiskom).  Sa ovim šamponom moji utisci su bili prilično… neutralni? Rekla bih da nisam primetila neke posebne efekte nakon upotrebe. aussie sampon colour matte shampoo recenzija.jpg
Sa druge strane, nisam imala neke zamerke – nisam primetila da mi se kosa nakon korišćenja Aussie šampona brže mastila ili dodatno isušila, niti da mi se boja brže ispira. Moja kosa je očigledno odlučila da odbije saradnju sa ovim šamponom. Kupovinu ne bih ponovila, jer ne vidim smisao. 🙂

Cena: 500 dinara (na sniženju, inače se kreće i to 900), za pakovanje od 300ml
Gde kupiti: Drogerije (DM, Lilly)

L’Oreal Paris Elseve :: Extraordinary Oil Nourishing Shampoo

Ovaj šampon sam već jednom koristila, da bih ga nakon toga opet kupila. Ali, ne zato što mi se dopao, već jer sam htela da mu pružim još jednu šansu.
Elseve Extraordinary Oil namenjen je normalnoj ka suvoj kosi, i na pakovanju je navedeno da obezbeđuje sjaj i mekoću kao i da disciplinuje kosu. Sodium Laureth Sulfate je visoko na listi sastojaka (zauzima drugo mesto), a tu su i ekstrakti šest cvetnih ulja – ulje semenki suncokreta, kokosovo, ricinusovo i ulje kamilice, ekstrakt cveta indijskog lotusa… Šampon je gust, nešto jačeg (meni veoma teškog) mirisa, a specifičan je i po tome što se pri korišćenju pretvara u uljani mus, pa je za šamponiranje dovoljna izuzetno mala količina.
loreal elseve extraordinary oil sampon recenzija.jpg
Za šampon sam po sebi nemam veće zamerke, mislim da dobro obavlja svoju osnovnu ulogu i ništa specifično ga ne izdvaja. Ono što mi se nije dopalo je činjenica da stvarno nisam primetila da mi je kosa nahranjena ili sjajnija nakon upotrebe, a čak mislim i da mi se teme brže mastilo nego nakon upotrebe drugih šampona. Uzmite u obzir da je moja kosa farbana, samim tim i suvlja, a da mi je dlaka veoma tanka, tako da moje reči treba uzeti sa rezervom – možda bi nekome sa drugačijim tipom dlake Elseve Extraordinary Oil više odgovarao.
loreal elseve extraordinary oil sampon recenzija .jpg
Zaključila bih da mi ovaj šampon nije ostavio neki jak utisak – što bi se reklo, niti smrdi, niti miriše (ok, miriše, i to jako 😀 ali razumete šta hoću da kažem). U svakom slučaju, ne mislim da ćemo se više družiti.

Cena: oko 500 dinara, za pakovanje od 400ml
Gde kupiti: Drogerije, bolje opreljene parfimerije i marketi…

Mane ‘n Tail :: Herbal Gro Shampoo

Nema stranog bloga ili youtube kanala posvećenog negovanju i lepoti na kom nisam pročitala ili čula nešto o Mane ‘n Tail šamponima. A koliko je tek pohvala i preporuka bilo! Dugo mi je stajao na listi za online kupovinu, jer nije dostupan na našem tržištu. Naručila sam još prošle godine dva komada, a nakon nekoliko meseci – još dva. Pronašla sam ih na Vitacost-u, što je sajt sličan iHerb-u – prodaju suplemente, hranu, šminku, kozmetiku kao i beauty alatke, pa kako im je ponuda slična uglavnom biram sa kog sajta ću naručiti na osnovu trenutnih akcija i cene poštarine. No, o tome će biti više reči u detaljnom postu koji planiram da napišem o online kupovini.mane n tail herbal gro shampoo recenzija.jpgDa se vratimo na temu. 🙂 Ovaj proizvođač nudi nekoliko linija preparata za negu kose, od kojih su najpoznatije – Original i Herbal Gro. U svakoj se nalazi šampon, regenerator i maska, ali i nekoliko dodatnih proizvoda za stajling i negu. Pošto maski i balzama imam u godišnjim zalihama, odlučila sam se samo za šampon,a izbor je pao upravo na Herbal Gro zbog mnogih pozitivnih komentara.mane n tail herbal gro sampon recenzija.jpg
Ovaj šampon je veoma gust, tirkizne boje i malo se teže transformiše u penu nego ostali. Mane ‘n Tail Herbal Gro je poznat po tome što odlično uklanja svu prljavštinu i ostatke stajing proizvoda sa dlake, a ja nisam primetila da mi je zbog toga dodatno isušio kosu. Iako je na pakovanju navedeno da je obogaćen maslinovim uljem, ono se nalazi tek na sredini (veoma dugačke) liste sastojaka. Herbal Gro definitivno nije šampon koji će kosu dodatno da nahrani i neguje, pa su regenerator i/ili maska nakon pranja obavezni.
Ono što me je najviše privuklo kod ovog proizvoda jeste to što sam svuda primetila komentar koji ga hvale jer utiče na poboljšanje gustine, i ubrzani rast kose. Kada ga redovno koristim, primećujem da mi kosa zaista brže raste, i manje se lomi. Nije mi se, kao sa nekim drugim šamponima, dešavalo da mi se teme previše masti. Dakle, ovo je (relativno) povoljan proizvod, koji utiče na jačinu dlake i rast kose. Definitivno ne doprinosi smanjenju isušenosti dlake, pa je potrebno investirati u dodatne hranljive proizvode i tretmane. Redovno mu se vraćam, pa bih ga svakako preporučila svima koji su u potrazi za novim šamponom.

Cena: 4.19 dolara (~425 dinara), za pakovanje od 355 ml
Gde kupiti: online – preporučujem Vitacost (link do proizvoda)
Napomena: Ako odlučite naručiti sa Vitacost-a, imajte u vidu da morate staviti minimum dva komada ovog proizvoda u korpu


Ovom recenzijom bih zaključila današnji post. Podelila sam sa vama svoje prilično izmešane utiske, uz primedbu da, i ako imam neke svoje favorite (trenutno Alfaparf i Mane ‘n Tail), još uvek sam u potrazi za idealnim šamponom. Stoga bih volela da čujem svaki predlog ili komentar koji imategrupna recenzija samponaPozdravljam vas, do narednog posta o proizvodima za kosu (koji ću napisati verovatno za par godina ako nastavim ovakvim tempom :D)… 

Hvala na čitanju!

Postavi komentar